„Azért vagyunk a világon, hogy valahol otthon legyünk benne.”
Tamási Áron
Jelenlegi helyén 1906 óta folyik a kislángi gyerekek nevelése, oktatása. A református és katolikus felekezetű gyermekek számára külön iskolát építettek. 1946-ban községünkben állami iskola lett.
Az intézmény több mint 100 éves története arra kötelez bennünket, hogy nevelő és oktató munkánkban kiemelt figyelmet fordítsunk a lakóhely és a nemzet történetének, hagyományainak megismertetésére, a haza iránti szeretet felébresztésére, magyarságunk tudatosítására, a különféle világnézetű emberek cselekvő együttélésének gyakoroltatására.
A beiskolázási körzetünkben élő családok szociális, anyagi és kulturális helyzete egymástól nagymértékben eltér, ezért nevelő és oktató munkánk ehhez a helyzethez igazodik: tanórán és tanórán kívül megpróbáljuk segíteni a nehéz körülmények között élő, hátránnyal induló tanulók felzárkóztatását, ugyanakkor kiemelt fontosságú feladatnak tekintjük a tehetséges, jó képességű gyermekek fejlesztését is.
Iskolánk nevelőtestületének pedagógiai hitvallása az alábbi küldetésnyilatkozatban fogalmazódik meg:
„Ha a gyerekek toleráns légkörben élnek,
Megtanulnak türelmesnek lenni,
Ha a gyerekek dicsérve élnek,
Megtanulják megbecsülve érezni magukat.
Ha a gyerekek elfogadva és barátságban élnek,
Megtanulják megtalálni a szeretetet a világban.”
(Dorothy Law Nolte)
Amit nyújtani tudunk:
- alapfokú oktatás biztosítása 1-8. évfolyamon
- kiemelt foglalkozás a halmozottan hátrányos helyzetű tanulókkal egyéni fejlesztési terv alapján (IPR működtetése 2007-től)
- napközis foglalkozás alsós és felsős tanulók számára
- differenciált foglalkozás biztosítása az alsós tanulóknak
- egyéni fejlesztések a BTM-es és SNI-s tanulóknak egyéni fejlesztési terv alapján
- szakkörök, sportfoglalkozások biztosítása, melyek a tehetségfejlesztés színterei
- művészeti nevelés tanórán kívül is
- emelt szintű angol oktatás
- felkészítés a továbbtanulásra (ingyenes, órarendbe épített felvételi előkészítő 7. és 8. évfolyamokon magyar nyelv és irodalomból és matematikából
- versenyeken való részvétel (helyi, körzeti, megyei, országos)
- az egyéni képességek figyelembe vétele a tanórai foglalkozásokon (differenciált tanulásszervezés)
- egyéni bánásmód
- a mindennapi testmozgás biztosítása
- szabadidős foglalkozások
- hagyományápolás
- hittanoktatás
- nyári táborok (ingyenes napközis tábor, kedvezményes úszótábor)
- megfelelő tárgyi és személyi feltételek
- barátságos, otthonos környezet, tágas udvar
- befogadó közösség
- empatikus nevelőtestület
- készséges kisegítő személyzet
- tágas tornacsarnok